از منظری ویژه، آموزه مهدویت، عصاره ناب تمام معارف اسلامی است که در آن، ظرفیتهای فراوان الگوگیری برای تربیت افراد برای زمینهسازی ظهور در جهت تحقق جامعه تراز اسلامی دارد. در این مسیر مناسبترین زمان برای انتقال و نهادینهسازی آموزههای دینی، بهویژه مهدویت، دوره کودکی است که ماندگاری آموزهها در این دوره به مثابه ایجاد نقشواره بر سنگ میباشد. یکی از روشهای تربیتی متناسب با این دوره که میتواند ما را در نهادینهسازی آموزههای مهدوی یاری کند، «تلقین» است که عنصر محوری آن، ایجاد باور به حقانیت آموزههای مهدوی از طریق «تکرار» میباشد. نوشتار پیشرو، عهدهدار پاسخ به چگونگی نهادینهسازی معارف مهدوی در کودکان از طریق تلقین و شبهات مربوط به آن میباشد. به همینمنظور، با پژوهشی کتابخانهای و با روش توصیفی- تحلیلی، پس از بازشناسی معنایی و جایگاهشناسی تلقین، به تبیین مراحل تهیه محتوای تلقینی پرداخته شده و در نهایت، بهرهگیری از آن، به شرط رعایت چهارچوب اجرایی و با درنظرگرفتن ویژگیهای دوران کودکی، مطلوب ارزیابی شده است. همچنین، قالبهایی نظیر شعر، قصه، نقاشی، نمایش و پرسش و پاسخ، با نمونه کاربردی برای دستیابی به مقصود، معرفی و پیشنهاد گردیده است.